Μαλαισία - Βόρνεο: Μέσα στην ζούγκλα βρήκα την γαλήνη!

2019-07-18

Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε με την εταιρεία >> Mount Kinabalu tours << με ένα μικρό λεωφορείο αποκλειστικά και μόνο για εμάς. Ξεκινήσαμε στις 08:00 το πρωι καθώς χρειαζόταν 2 και πλέον ώρες για την μετάβαση μας αρχικά παρακάτω από την είσοδο του πάρκου στην περιοχή Ranau όπου φημίζεται παγκοσμίως ως ένα απ'τα καλύτερα σημεία για πτώση με αλεξίπτωτο πλαγιάς και ασφαλώς δεν θα χάναμε την ευκαιρία!! Η εταιρεία >>Borneo Paragliders<< διαθέτει 21 εκπαιδευμένους πιλότους ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και ο πρωταθλητής της χώρας με ρεκόρ πτήσης τα 169 χιλιόμετρα σε μια μόνο πτήση εκμεταλλευόμενος τους ανέμους!!!

Φτάσαμε στο σημείο που γίνονται οι πτήσεις, θα το βρείτε με την βοήθεια του google map στο χάρτη και είδαμε με μεγάλη έκπληξη πάνω από 40 ανθρώπους να περιμένουν για την πτήση τους!!! Μίλησα με τον υπεύθυνο όπου μας υποδέχτηκε και λόγω της συνεργασίας μας έβαλε κατευθείαν σε ένα 4×4 όχημα για να πάμε στο ύψωμα που θα κάναμε την πτήση μας παρακάμπτοντας όλη την ουρά.

Μέσα σε 10 λεπτά είχαμε φτάσει στο σημείο όπου είδαμε όλους τους πιλότους και ανάμεσα τους και τον πρωταθλητή. Ο υπεύθυνος μας έδωσε τις απαραίτητες οδηγίες και όταν σηκώθηκε λίγος άνεμος πήγαμε για να μας βάλουν τον εξοπλισμό. Βέβαια δεν ήταν καλή μέρα από άποψη ανέμου και γνωρίζαμε ότι η πτήση μας θα ήταν περίπου 5 λεπτά ενώ συνήθως κρατάει 7 με 9 λεπτά αλλά θέλαμε να ζήσουμε την εμπειρία.

Μας έδωσαν go pro ώστε να καταγράφουμε την πτήση μας και το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να τρέξουμε προς την πλαγιά και έπειτα μόλις σηκωνόταν το αλεξίπτωτο θα αναλάμβανε ο πιλότος και εμείς θα βλέπαμε την θέα με άνεση. Δεν καταφέραμε να κάνουμε προσγείωση στο προκαθορισμένο σημείο λόγω ισχνού ανέμου και την κάναμε στο χωματόδρομο πιο χαμηλά. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να σηκώσετε ψηλά τα πόδια σας για να μην χτυπήσετε κατά την πτώση.

Η προσγείωση έγινε με ασφάλεια και έπειτα ήρθε το 4×4 και μας πήγε στο σημείο που ξεκινήσαμε. Το κόστος για μια τέτοια εμπειρία είναι στα 250 myr + 50 myr αν θέλετε να έχετε μαζί σας Go pro. Επιτρέπεται ασφαλώς να έχετε την δική σας αλλά με δική σας ευθύνη για τυχόν απωλειά της από πτώση, οπότε δέστε την στο χέρι σας για ασφάλεια.
Εκεί δώσαμε την go pro μας για να μας μεταφέρουν στο κινητό μας το βίντεο και στη συνέχεια συνεχίσαμε για το πάρκο Kinabalu που απείχε από εκεί 35 χιλιόμετρα.

Να πω ότι η εκδρομή της εταιρείας Mount kinabalu tours περιλαμβάνει κανονικά επίσκεψη σε μια φάρμα με αγελάδες Desa Dairy farm και στις θερμές πηγές Poring springs τις οποίες εμείς ηθελημένα είχαμε κανονίσει να παραλείψουμε.Το κόστος για όλη την εκδρομή + γεύμα είναι 250 myr και ουσιαστικά χρειάζεστε μια ολόκληρη μέρα.

Φτάσαμε στην είσοδο του πάρκου το οποίο να σας πω ότι είναι τεράστιο και με πολλά μονοπάτια οπότε σίγουρα θα χρειαστείτε χάρτη για την διαδρομή που θα ακολουθήσετε. Η είσοδος στο πάρκο κοστίζει 15 myr [η εκδρομή περιλαμβάνει την είσοδο] πολύ μικρό ποσό για ένα τέτοιο φυσικό περιβάλλον με τέτοιο πλούτο το οποίο περιλαμβάνεται εννοείται ως μνημείο παγκόσμιας φυσικής κληρονομιάς στην λίστα της UNESCO.

Αυτός ο φυσικός παράδεισος είναι από τους σημαντικότερους στη γη όσον αφορά την βιοποικιλότητα του με πάνω από 4.500 είδη χλωρίδας και πανίδας, συμπεριλαμβανομένων 326 είδη πτηνών, περίπου 100 είδη θηλαστικών και πάνω από 110 είδη σαλιγκαριών!!!

Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι Silau έπειτα το Bukit Tupai και να τελειώσουμε με το Liwagu ουσιαστικά μπαίναμε και βγαίναμε από το ένα μονοπάτι στο άλλο.

Είχε αρχίσει ένα ελαφρύ ψιλόβροχο που μας φόβισε λιγάκι γιατί σε περίπτωση δυνατής βροχής δεν είχαμε χώρο να προστατευτούμε. Παρόλο αυτά εμείς κάναμε κανονικά το μονοπάτι βλέποντας τα δέντρα να έχουν όλα καλυφθεί από βρύα κάτι που έκανε το τοπίο εντυπωσιακό. Βέβαια καλύτερη περίοδος για να δείτε πολλά λουλούδια στο πάρκο είναι ο Οκτώβριος όπως μας είπαν εξού και γιατί εμείς δεν συναντήσαμε στο μονοπάτι σχεδόν τίποτα. Ευτυχώς υπάρχει ο Βοτανικός κήπος που με εισιτήριο 5 myr μπαίνεις και εκεί είδαμε κάποια πανέμορφα είδη φυτών. Ασφαλώς οι ορχιδέες κλέβουν την παράσταση αλλά και τα σαρκοβόρα φυτά που τρέφονται με έντομα!

Περπατήσαμε πάνω από 2 ώρες στα μονοπάτια αλλά δεν είδαμε ίχνος ζώου ούτε καν ήχους πτηνών κάτι που αποδεικνύει την διαφορά του μέρους που δέχεται περίπου 960.000 επισκέπτες το χρόνο σε σύγκριση με το Danum valley που είναι αυστηρά προστατευμένο ακόμα και με τον αριθμό των επισκεπτών για να μην χαλάσει η ισορροπία στην ζωή των ζώων. Σίγουρα όμως αν σκεφτείτε ότι την καλή περίοδο θα βλέπετε τα μονοπάτια γεμάτα λουλούδια σε συνδυασμό με τα αρώματα τους τότε δεν χρειάζεται να πω ότι επιβάλλεται η επίσκεψη σας στο πάρκο και για όσους προτιμούν ακόμα πιο extreme καταστάσεις την ανάβαση στην κορυφή του βουνού Kinabalu στα 4.095 μέτρα!

Αφού τελειώσαμε την βόλτα μας βγήκαμε έξω που μας περίμενε ο οδηγός μας για το δρόμο της επιστροφής. Να σας πω ότι μπορείτε να έρθετε ως εδώ παίρνοντας μικρό λεωφορείο από την πλατεία Padang Merdeka με κόστος 25 myr για κάθε διαδρομή αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι φεύγει μόνο αν γεμίσει οπότε μπορεί να περιμένετε πολύ ώρα και στην επιστροφή συνήθως το τελευταίο φεύγει στις 17:00 αλλά και εδώ τίποτα δεν είναι σίγουρο όσον αφορά το ωράριο.

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.